The Black Beauty Of DirtRacers

Alla inlägg under april 2006

Av Robin Lundberg - 19 april 2006 22:56

19/4 2006Nu har jag kommit hem, från en hård helg... Jag for på Skärtorsdag, till Falköping, korta 76 mil, för att få köra igång kroppen efter 5 månaders uppehåll från hojåkningen...Så på Långfredagen drog jag igång "LillGrisen", och körde kl. 10 - 15 fri körning på Falköpings MX bana.. Påskaftonen gick i liknande tecken, kl 10 - 16 fri körning. I vanliga fall har Falköpings bana ett hårt underlag, men ni kan ju gissa själva vad det var, efter två veckors regn och snö, och efter att de dragit av hela översta lagret i högar, bredvid för att få banan farbar till Påskhelgen...På Påskaftons eftermiddagen hade solen legat på, och banan var någorlunda torr, vilket gjorde mig susen..Vid middagstid anlände en av mina vapendragare, Sebbe Latvala, och dagen därpå började den riktiga hårdkörningen med Martin och Andreas Dygd.Vi körde 4 * 45 minuters pass per dag, och huvud träningen var på kurvor, spår och whoop-dee-doos. Snacka om att dagarna gick fort..Med en mycket värdefull, och nyinvunnen kunskap i min lilla ryggsäck styrde vi kosen norröver igen. Naturligtvis drog vi åt handbromsen i Tibro, för att titta på deras bana, tilllika den banan som MX-Gymnasiet använder sig av.Vi stannade till på SMK Gävles bana för att titta, och drog sedan vidare upp till Söderhamn, för en dags körning på deras sandbana, och den historien vart inte enkel så här på femte dagen av säsongen... Jag grejjade mig runt, men jag måste tillstå att det är nånting i särklass att ta sig runt på sandbana med min däckdimension...Vidare norrut for vi, och tänkte titta in på Nolbybanan i Njurunda, vilken var stängd, men där har jag kört förut så det gjorde inte så mycket just nu...Jag avslutade min påskresa med att åka upp på min hemmabana, Högakusten banan i Skullersta, för att titta efter hur långt bort säsongen kan tänkas vara här i våra trakter, och det ser ut att vara ett tag!Det var bara en sak som saknades: Min Morfar! Men han kommer på alla andra arrangemang har han lovat..Se bilder i Galleri!

Av Robin Lundberg - 19 april 2006 22:16

RaceBröderna, ett och annat minne tillsammans de här grabbarna!

Ovido - Quiz & Flashcards