The Black Beauty Of DirtRacers

Alla inlägg under februari 2009

Av Robin Lundberg - 17 februari 2009 09:30

Det hade Pyrre (KB65) ordnat åt Robin i går, såna som han hade önskat sig! Han ska använda dom för första gången i dag, och han är SÅ glad!

Av Robin Lundberg - 3 februari 2009 21:35

Det är vad Robin ägnar sig åt på vintern... :-D

Han har turen att få spela i KB-65, en erkänd fin förening som fostrat många ishockeyspelare som gått vidare till spel i högre serier.

Freddan Andersson är en av dem som gjort många framgångsrika säsonger i ishockeymålet, med flertalet fina meriter i sin lista. Honom har Robin turen att få träna för vissa dagar i veckan, för att nämna en.

Flera av dessa som spelat på högre nivåer, har kommit tillbaka för att föra sina kunskaper vidare till yngre generationer, något som i allafall jag känner mig mycket tacksam för.

Föreningar fostrar barn och unga, och i dagens samhälle behövs alla former av fostrande aktiviteter som finns att tillgå, utöver det ordinarie föräldraskapet. I Robins ishockeylag finns en ledarstab som besitter såväl kunskap som pedagogisk förmåga, och kanske viktigast av allt: att de är respektingivande som auktoriteter (ledare och vuxna) samtidigt som de är ödmjuka och lyhörda inför individen (barnen). Detta tror jag är något som skapar trygghet, något som jag tycker är mycket viktigt.

Det mest fantastiska av allt, tycker jag ändå är att alla dessa människor, som vägleder våra barn och ungdomar i fritidsaktiviteter som just ishockey gör detta fullkomligt gratis, helt ideellt, utan minsta ersättning. De drivs av sitt eget intresse, och delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter till våra barn, för att ge en var av dem likadana möjligheter att en dag lyckas "i den stora vida världen", som de en gång fick.

Sedan är det upp till var och en att ta vara på möjligheten.

DET är någonting som borde uppmärksammas oftare, tycker jag!


Nu ska Robin spela slutspelet med U11, och sedan är denna ishockeysäsong till ända, och för Robin tar MotoCross säsongen vid ganska snart.

Jag vill ändå rikta ett stort TACK till alla Er som tar hand om honom tre gånger varje vecka, och jag vill säga att det är ett mycket värdefullt arbete Ni gör, inte bara för Robin, men för många barn och ungdomar!


Ni vet vilka Ni är!


/Kim.


Ovido - Quiz & Flashcards