Direktlänk till inlägg 29 maj 2007
Följande gäller när man står på flaggpost både under träning och tävling:
1) Stå ALLTID i färdriktningen! Man tittar alltså alltid passerande förare i ryggen.
2) Flagga endast om olyckan inträffat på sträckan från din post fram till nästa. Dvs inom Ditt ansvarsområde. Flera flaggande poster förvirrar förarna, och sänker samtidigt respekten för Gul flaggsignal eftersom de inte vet var olyckan inträffat.
3) Guldhjälmen har endast Svajande Gulflagg, tänk på vilken förarkategori Du flaggar för.
4) Tänk på att flagga i höjd för förarnas synfält. Särskilt viktigt i knattegrupperna.
5) Var koncentrerad, lämna hellre över till någon annan om Du känner att koncentrationen tryter. Gul flaggsignal är våra förares enda säkerhet, och de måste kunna lita på säkerhetsvakterna.
6) Motocross är en hastighetssport där olyckor händer, oavsett hur vi bär oss åt. -MEN, har vi koll på hur gul flaggsignal ska hanteras, användas och fungera och sedan hjälps åt, så har vi tillsammans skapat de bästa möjliga förutsättningarna som tänkas kan för att våra förare ska känna trygghet och kunna utöva sin sport och sitt intresse på bästa möjliga sätt. ;-)
/Kim :-D
http://www.heidiandersson.com/Default.asp?oewcmd=45&mid=0&bid=71&pageid=&path=5081,4194&pid=2901 ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
7 | 8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|||
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 | 20 |
|||
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
|||
28 |
29 | 30 |
31 |
||||||
|